ILIF
Dogodki, združeni pod imenom »I love Inter/National fashion« združujejo mednarodno raziskovanje strokovnjakov na področju oblikovanja tekstilij in oblačil z namenom aktivne izmenjave izkušenj in posledično izboljšanje pogojev za razvoj panoge in doseganje končnih rezultatov, ki bi tekstilu pri nas in v Evropi dale novega poleta. Kot odgovor na vprašanje, ali nacionalna moda sploh še živi, smo iskali odgovore v nacionalnih posebnosti oblačil, jih oplemenitili s sodobnimi trendi in oblikovali v kolekcije, predstavljene na razstavi v Mestnem muzeju. Razstavljali smo tako profesorji in predavatelji na Visokih šolah, kot tudi študenti pod njihovim mentorstvom. 
Mednarodna razstava je nastaja z namenom prepletanja nacij, z željo, da izluščimo prvobitne značilnosti oblačenja vsakega naroda in jih prevedemo v sodobni čas. Je odsev raziskovanja iz preteklosti za prihodnost, je pomemben medkulturni dialog, ki ob plodnem druženju strokovnjakov ponuja izmenjavo pogledov, dognanj in izkušenj. Razstavljena so bila dela iz Slovenije, Litve, Turčije, Hrvaške, Srbije in Estonije.
Na modni reviji, ki je potekala v Mestnem muzeju je s svojimi kreacijami sodelovalo 24 študentov iz Slovenije in Srbije.  
Delno v Mestnem muzeju, delno v šoli so bili predstavljeni tudi modeli zgodovinskih oblek iz papirja, ki so jih spremljali panoji z vsebinami iz zgodovinskih virov in raziskovanja določenega obdobja. 
Konferenca je edinstvena priložnost medkulturnega dialoga, ob katerem predstavimo dosežene rezultate in zastavljene cilje. Z dragoceno raznolikostjo posameznikov smo zarisali vizijo napredka v tekstilu. Nove strategije gradnje kolekcij in vrhunska produkcija, design management in promocija so tiste ključne točke, ki določajo pot in uspeh. Svoja predavanja so udeleženci predstavili na kratkih predstavitvah o svojem videnju razvoja tekstilne industrije v prihodnosti. Dela iz vseh sodelujočih držav, vključno z Nemčijo, ki se je predstavila samo v tem delu, so zbrana v zborniku del, ki so ga oblikovali študenti Vizualnih komunikacij. 
Zagotovo je ekologija tista tema, ki na vseh področjih življenja trka na zavest in nas opominja, da je skrajni čas, da jo vzamemo zares. Uničevanje planeta je doseglo kritično točko. Kako naprej je vprašanje, na katerega na vseh ravneh življenja iščemo odgovore. Kje je tukaj vloga oblikovalcev, kako lahko začnemo spreminjati svet? Problem, ki ga moramo oblikovalci sprejeti kot izziv bo rdeča nit tudi na našem srečanju, ko bomo iskali odgovore na vprašanja. Vračanje k ekološkim načinom pridobivanja naravnih vlaken, barvanje z naravnimi barvili, ročna obdelava… To je trend in potreba, je približevanje koreninam in hkrati izhodišče z nalogo, ki jo želimo kvalitetno zastaviti in ji dati poleta. 

Druženje nam je ponudilo odlično priložnost, da predstavimo lastna dognanja v povezavi s prenašanjem znanja na mlajše generacije modnih oblikovalcev, istočasno pa smo lahko spoznali drugačne pristope, ki so bili doslej uspešni v drugih državah. 
Zametki mednarodnih povezav so nas aprila 2009 v Ljubljani obogatil za nova spoznanja in nam dali elan za rezultate v prihodnosti.   


Foto: Dejan GradišnikFoto kreacije: Karmen Šterman

NEKAJ INFORMACIJ O ILIF-u

Splošne informacije o ILIF-u: www.vsd.si/ilif/  
Sodelujoče države: Hrvaška, Estonija, Litva, Nemčija, Slovenija, Srbija,Turčija. 
Širši organizacijski team: 
Dekanja doc. Nada Rožmanec Matičič, 
Vodja projekta Sonja Šterman 
Kontakti, povezave, organizacija: Jasmina Perovšek, Petra Bevek, Almina Durakovič, Tamara Hajdu, Gabrijel Glavica
Mentorji: dr. Katarina Vrhovšek, Mateja Benedetti, Zoran Garevski, Jure Purgaj, mag. Sabina Puc, Lidija Rotar, Sonja Šterman
Zbornik del: doc. dr. Simona Jevšnik, 
Oblikovanje panojev: Tamara Hajdu, mag. Sabina Puc
Izdelava logotipa: Kiki Omerzel, 
Oblikovanje zbornika: mentor dr. Narvika Bovcon, aktivni študenti Vizualnih komunikacij
Postavitev razstave v Mestnem muzeju: Lenka Kavčič, Mojca Perše, Nathaniel Clark
Koordiniranje modne revije: Jure Purgaj

NEKAJ INFORMACIJ O RAZSTAVLJENIH MODELIH SONJE ŠTERMAN

Ideja izvira iz nacionalnih korenin, iz detajlov, ki so prepoznavni in značilni za Slovenijo, vendar interpretirani s pogledom v prihodnost. Raziskala sem izvorne predmete iz zbirke Slovenskega etnografskega muzeja (SEM), za kar se zahvaljujem gospe Janji Žagar za profesionalno vodenje in obrazložitve, ter za pomoč pri fotografiranju zakladov iz fundusa SEM. 
Pri oblikovanju sem upoštevala belino kreacij, saj uporabljeni materiali simbolizirajo „bele noše“, kot so panonski tip ljudskih noš poimenovali v Beli krajini, pa tudi v Prekmurju in vzhodnem delu Štajerske. Prikazan izvor predmetov, ki je bil prikazan na panoju ob modelih pričajo o nacionalni zakladnici razstavnih eksponatov, izvira iz zibke Slovenskega etnografskega muzeja. Uporaba ročno tkanega platna iz naravnih in nebarvanih materialov velja danes za vrednoto; domala do sredine 19. stoletja pa je ta material predstavljal vsakodnevno in tudi praznično izbiro večinskega prebivalstva v Sloveniji. To vrednost sem želela ohraniti, zato je večina materialov izdelana ročno.
Gubanje je naslednji element, ki me je spodbudil k nastajanju modelov, dejansko zgodovinski viri pričajo o značilnih položenih in prešitih gubah  ter o urejeno nabranem in s spodnje strani utrjenem gubanju, ki ga je mogoče videti na "rokavcih"pri platnenih srajcah  iz 19. stoletja in spalni srajci iz začetka 20. stoletja. 
Klekljana čipka ima v slovenski tradiciji posebno mesto ne le v notranji opremi, ampak tudi v oblačilnem segmentu, kar je vidno na spalni srajci iz začetka 19. Stoletja
Okrasni prešivi in vezenje ter križna vezenina je le del izpeljank ročnega vezenja, ki je bilo v zgodovini veliko prisotno. V svoje modele sem vključila veliko ročnega dela, od vezenja, ročno izdelanih robov, uporabe živo tkanega robu do gubic, ki so izdelane na način naših prababic.
Resice kot zaključni rob oblačila so bile v zgodovini pogosti motiv, prav tako vezanje s trakovi. 
Vsi ti elementi so me spodbudili k raziskovanju, ki je šele na začetku svoje poti.

Foto: Jurij Puc, VIST - Visoka šola za storitve, Ličenje: Mateja Pregelj, Zavod AI, Model: Karin Škufca

RAZISKOVANJE KORENIN IN NASTAJANJE MODELOV